Ziarul

miercuri, 9 februarie 2011

Rugăciunile de la începutul și de la sfârștul lecțiilor

 În ultimii 2 ani mi-a fost greu în învățământ și nu mă refer aici la diminuarea salariului , ci la faptul că am lucrat în alte 2 școli , detașată dintr-un județ în altul . Anul trecut am avut simultan, prima dată în viață într-o școală mică cu o singură sală de clasă ca pe timpil lui Domnu Trandafir într-o coloratură religioasă și de ten, anul acesta sunt într-o școală mare, modernă unde toți elevii sunt romano-catolici ca și religie. Cu toate acestea, elevii mei pentru un singur an au primit cu bucurie regula zilnică a rugăciunilor de la începutul și de la sfârștul lecțiilor.


Anul acesta școlar am crezut că voi fi tristă religios vorbiind căci ei, dragii elevi, sunt romano-catolici, iar eu ortodoxă. Din fericire am descoperit că aceste 2 rugăciuni sunt comune și că actualii mei elevi sunt preocupați de viața religioasă, anul acesta în clasa aIII-a vor primi prima Sfântă Împărtășanie. În proiectul educațional de Crăciun am surprins asemănări și deosebiri din trăirile noastre creștine, mai ales de Sfintele Sărbători.
În finalul acestei relatări voi scrie cele 2 rugăciuni din Cartea de rugăciuni a școlarului.
Rugăciune la începutul lecțiilor

       În numele Tatălui și al Fiului și al Sfântului Duh. Amin.
       „Doamne, Doamne ceresc Tată,
        Noi pe Tine Te rugăm
        Luminează-a noastră minte
        Lucruri bune să-nvățăm.
        Că tu ești stăpânul lumii
        Și al nostru Tată ești
        Și pe toate cele bune
        Numai Tu le împlinești. Amin.
        În numele Tatălui...


Rugăciune la sfârșitul lecțiilor
       În numele Tatălui...
       Toți cu inima curată
       Ție Doamne- Ți mulțumim
        Tu, cu harul Tău preasfânt
       Ne-ajuți oameni buni, să fim;
       De greșeli să ne ferim,
       Țara noastră s-o iubim. Amin.
       În numele Tatălui...
 

       Chiar dacă nu e așa de simplu să lucrezi în fiecare an la câte o altă școală, chiar dacă nu poți să-ți valorifici iubirea creștin ortodoxă sub toate aspectele la clasă din cauza ramurilor diferite ale creștinismului, îți dai seamă totuși că sufletele celor mici sunt foarte aproape de Dumnezeu, ei chiar sunt iubire și poți împărtăși cu ei gânduri și trăiri creștine zi de zi și în proiecte și activități speciale.

     

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu