Ziarul

vineri, 11 februarie 2011

Rugăciunea de seară(2)

      Pr. Prof. Dr. Necula spunea despre  rugăciunea de seară   că este un corolar al rugăciunii în general pentru că așezându-ne sub paza lui Dumnezeu , dorim să fim păziți în timpul nopții  și astfel ne aduce o liniște aproape totală, încredințându-ne lui Dumnezeu. Părintele ne îndeamnă să încercăm ca gândul să se topească încet, încet cu Dumnezeu în somnul care vine și, adăpat de intenții bune , noaptea va fi mai liniștită , visul mai plăcut. Decât să luăm cine știe ce pastile , mai degrabă ne zicem un psalm, o rugăciune sau o formulă din aceasta bisericească , și adormim mai ușor.
     O primă concluzie la întrebările puse de mine aseară la (1) este aceea că pe lângă formula bisericească prezentată în cărțile de rugăciune și descrisă în postarea anterioară , mai putem folosi și/sau un psalm, o rugăciune oarecare sau una care ne este dragă, și/sau o rugăciune ce vine din suflet ca și creație personală.
     Rugăciunea de seară în 4 puncte (Maica Siluana)
     1.„Doamne, îți mulțumesc și Te binecuvântez pentru că astăzi...”  și fiecare spune ce motive are să-i mulțumească și să-L binecuvânteze pe Dumnezeu pentru ziua respectivă.
     2.„Doamne, ajută-mă să iert cum ierți Tu, vino Tu în mine și iartă pe:...” și spunem pe cei pe care a-i ierta pentru ziua respectivă , care ne-au greșit nouă în ziua respectivă, mai mult sau mai puțin. Noi credem că nu este important , dar orice privire și orice strâmbătură poate să ne rănească, și este bine să iertăm.
    3.„Doamne, iartă-mă pe mine pentru că:...” de-abia după aceea zicem așa,pentru că așa ne învață Dumnezeu în rugăciunea „Tatăl nostru”.
     4.„Doamne ajută-mă, că mâine...” și aici, la ultimul punct spunem ce dorințe avem noi pentru mâine.
     O a doua concluzie este aceea că vestita rugăciune „Tatăl nostru” spusă seara la culcare de mulți oameni este o sinteză de rugăciuni, iar pașii descriși de măicuță nu sunt întâmplători , ci sunt logici și de real folos: trebuie să mulțumim pentru ce am primit în ziua ce trece, trebuie să iertăm celor ce ne-au greșit, trebuie să ne cerem iertare și la sfârșit ajutor pentru ziua ce urmează.
      De multe ori rezum pașii măicuței spunând: „Iartă-mă, ajută-mă, îți mulțumesc!” e adevărat eu schimb ordinea și încep cu iertarea, apoi cu rugăciunea de ajutor și la urmă îmi aduc aminte de mulțumire. De ce această ordine ilogică? Pentru că eu nu am credința puternică a măicuței de-a spune mai întâi cu toată evlavia rugăciunea de mulțumire.
      De aceea și noi care am gustat din ale credinței ramuri trebuie să avem răbdare cu cei începători , să nu-i criticăm , ci sa-i ajutăm să creadă și să înțeleagă așa cum bunul Dumnezeu ne tolerează nouă rugăciunea puțină, spusă într-o ordine nefirească , chiar neglijată de multe ori.
    

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu