Ziarul

joi, 17 februarie 2011

Rugăciunea de joi

    Această zi este pusă sub ocrotirea Sfântului Ierarh Nicolae sau a Sfinților Apostoli.
    Doamne, Iisuse Hristoase, Fiule și Cuvântule al lui Dumnezeu - Tatăl, Care în ziua de astăzi ai luat cina cea de pe urmă cu ucenicii Tăi și cu mare umilință ai spălat picioarele lor și ale ucenicului ce Te-a vândut ; apoi luând pâine și vin în mâinile Tale cele sfinte și binecuvântându-le, cu puterea Ta cea dumnezeiască le-ai făcut Trupul și Sângele Tău, cu care i-ai împărtășit , zicând: „Luați, mâncați și beți, că acestea sunt Trupul și Sângele Meu, pentru ca să se ierte păcatele voastre”. Cel ce tot în ziua aceasta Te-ai înălțat la cer și ai șezut de-a dreapta lui Dumnezeu , Tatăl Tău, să împărtășești împreună cu El în veci, ca Unul-Născut Fiul Său Preaiubit; rogu-Te deci, pentru rugăciunile ucenicilor Tăi și ale Sfântului Nicolae, iartă păcatele noastre, ale celor vii și ale celor morți.
      Dă-mi, Doamne, lacrimi fierbinți, ca să-mi plâng păcatele ; dă-mi darul Tău cel curățitor , prin care ai spălat picioarele ucenicilor  Tăi să spele, să curățească și inima mea cea necurată și sufletul cel preaîntinat, că așa, cu vrednicie, cu curățenie și cu umilință să mă împărtășesc cu Sfintele Tale Taine, acum și în timpul morții mele. Iar în ceasul despărțirii mele, cu bucurie să se suie sufletul meu împreună cu Tine, fără de nicio frică ori împedicare, intrând în mărirea Ta cea cerească. Ajută-mi Doamne, ca să Te măresc în veci și să mă închin numelui Tău Sfânt. Amin

2 comentarii: