Ziarul

luni, 10 ianuarie 2011

„Ne vorbește părintele Cleopa” , vol.1

          Din 2006 am început să cumpăr Ne vorbește părintele Cleopa , majoritatea volumelor de la librăria Trinitas Iași, astăzi am 16 volume , câte au apărut până acum sub acest titlu.
          Cartea apare la Editura Mănăstirea Sihăstria, 2004, Ediția a II-a este îngrijită de Arhimandritul Ioanichie Bălan.
          Părintele Cleopa a scris șapte cărți, pe lângă acestea s-au înregistrat ocazional de credincioși pe casete o bună parte din sfaturile și învățăturile sale duhovnicești . Astfel au luat naștere rând pe rând cele 16 volume, în ele se păstrează limbajul arhaic al Părintelui Cleopa. Sfaturile originale , directe, sincere, pline de iubire duhovnicească sunt o adevărată binecuvântare pentru toți cei ce caută mântuirea sufletului.
         Acest prim număr conține patru teme principale: Despre frica de Dumnezeu, Paza minții, Treptele rugăciunii, Despre preoție.
         Din  capitolul Despre frica de Dumnezeu , părintele subliniază că înțelepciunea are două capete: primul capăt este frica de Dumnezeu și al doilea capăt este dragostea de Dumnezeu. Cine are frica lui Dumnezeu este cel mai înțelept om de pe pe fața pământului.
          
          Frumos mai povestește părintele despre cele două repere ale înțelepciunii luând ca model de viață în acest sens pe dreptul Iov.
         În capitolul Despre paza minții părintele a dat sfaturi unor studenți teologi. Din credința în Dumnezeu se naște frica de Dumnezeu, iar din frica de Dumnezeu se naște trezvia atenției sau paza minții. 
         Trezvia atenției stă în trei lucruri : în a ne trezi cu mintea , a ne împotrivi păcatului de când este în minte, și a chema pe „Doamne Iisuse...”
         În capitolul Despre rugăciune, treptele rugăciunii se amintește că rugăciunea este maică și împărăteasă peste toate faptele bune și se prezintă pe înțelesul nostru, al celor de rând, treptele rugăciunii.
         În  capitol Despre vrednicia preoției , părintele dă sfaturi unui grup de studenți teologi.
         Sper că am stârnit curiozitatea citirii acestui volum pe care vi-l recomand cu drag . Despre celelalte volume voi mai scrie, precum și despre viața celui ce a fost Părintele Cleopa Ilie ce s-a născut pe 10 aprilie1912  și s-a dus la Domnul la 2 decembrie 1998.

2 comentarii:

  1. Dragă Magda!

    Îți mulțumesc pentru postarea facută, este încurajtoare. Și blog-ul tău merită toată aprecierea și îl recomand cititorilor spre a fi căutat. Părintele Cleopa este cu adevărat un om deosebit cu multe învățături spirituale ce merită aprofundate și trăite, altfel au fost rostite în zadar. În ceea ce ține de canonizarea dânsului, acesta este un proces pe care îl intentează Biserica Ortodoxă. Noi avem azi nevoie de modele dar până la a fi declarat sfânt este o cale lunga și anevoiasă ce are nevoie de multe justificări, acesta este un subiect destul de delicat și care este de competența altora. Noi ce putem face este să ne rugăm, să medităm și să punem în practică trăind Sfânta Scriptură. Nu sunt nici profesor de religie, ceea îmi doresc cânva să fiu, sunt doat un umil teolog la final de master și un mic om al cărții cu câteva broșurele publicate pentru tineri. Te invit la a cugeta la o viață sfântă pentru a deveni model ca astfel să îți câștigi locul în Împărăția lui Dumnezeu. Har și pace ție alături de cei dragi ai tăi! Cu bucurie, Ciprian de Blaj.

    RăspundețiȘtergere
  2. Îți mulțumesc, dragă Ciprian , pentru cuvintele calde și pentru apreciere. Nu întâmplător ți-am ales blogul spre studiu deoarece am înțeles că te ocupi de religie. Din păcate nu am reușit să studiez teologia, e una din marile mele neîmpliniri, asta nu mă împiedică să citesc, să simt și să trăiesc o viață în Hristos, de aceea am un respect deosebit pentru oamenii de teologie și m-as bucura enorm ca într-o zi să am pe blogul meu o mulțime de prieteni cu care sa discut despre cele sfinte. Bine ai venit pe blogul meu! Mă bucur că voi citi mereu de pe blogul tău noutățile în domeniu, eu nu mi-am propus să scriu neapărat despre noutăți cât despre subiecte ce mă inspiră pe moment.Îți doresc să ai parte de multe bucurii duhovnicești!Cu drag, Magda

    RăspundețiȘtergere