Ziarul

vineri, 28 octombrie 2011

Cuv. Mare Muceniță Anastasia Romana


  E de datoria mea să transmit mai departe ceva la care auzul meu se minunează când descoperă  viața unui sfânt, model ce mă întărește și pe mine în lupta cu suferința pe drumul mântuirii.
Despre viața acestei sfinte am auzit la cuvântarea de la sfârșitul Sfântului Maslu.
Din Sinaxarul zilei aflăm că a fost pe vremea împăraților Deciu (249-253) și Valerian (253-260) și a guvernatorului Prob , romană de neam, tânără fiind și locuind într-o mănăstire. Aceasta mărturisind pe Hristos cu îndrăzneală de fată a fost bătută cu palme peste obraz și au întins-o pe jăratic cu foc , apoi au bătut-o cu toiege. Apoi spânzurând-o pe lemn au strâns-o cu vârteje de munci și au străpuns-o cu țepi ascuțite. Și iarăși zpânzurând-o , au strujit-o peste tot trupul , i-au tăiat sânii, i-au smuls unghiile, i-au tăiat mâinile , picioarele și limba; apoi i-au scos măselele și dinții și i-au tăiat capul.
La această succintă prezentare mai adaug că a rămas orfană de ambii părinți la vârsta de trei ani . A fost luată spre creștere de stareța unei mănăstiri de lângă Roma , care se numea Sofia. Sfânta Anastasia s-a făcut vestită printre creștini datorită frumuseții duhovnicești , iar printre păgâni , datorită frumuseții trupești.
Guvernatorul păgân Probus, auzind de frumusețea ei , a trimis soldați la mănăstirea în care aceasta viețuia, ca să o aducă pe Anastasia înaintea lui. Adusă înaintea guvernatorului , ea și-a declarat credința în Hristos așa cum am prezentat mai sus. Guvernatorul a încercat mai întâi să o ademenească pe Anastasia, căci dorea să o ia de soție, apoi a trecut la sinistre amenințări.  
Însă , mucenița a răspuns: „Gata sunt să mor pentru Dumnezeul meu nu doar o dată, ci de sute de ori, de este cu putință.” 
Una dintre cele mai complexe lucrări din ultimii 20 de ani din județul Bacău este Caterala ortodoxă „Înălțarea Domnului”  care are la subsol Biserica unde se slujește deja de mulți ani cu hramul „Nașterea Domnului” și pe preotul paroh Nicolae Hurjui de la care am aflat despre Sf. Anastasia și căruia îi doresc sănătate și mulți ani în slujba Domnului pentru luminiarea minții noastre. Amin

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu