Ziarul

luni, 8 august 2011

Un început de drum

  
  De astăzi sunt studentă. M-am înscris la Univ. Spiru Haret, Fac. de Sociologie-Psihologie București, cu centrul teritorial Bacău, Specializarea Psihologie, zi, 3 ani de studiu.
   Pentru prima sesiune am următoarele examene:
   1. Fundamentele psihologiei I
   2. Istoria psihologiei
   3. Metodologia cercetării
   4. Neuropsihologie
   5. Informatica aplicată în psihologie
  Discipline opționale:
   1. Antropologia
   2. Filozofie
   3. Introducere în sociologie.
   Dacă pentru primele 3 materii am avut tangență cu unele materiale, următoarele 2 sunt absolut noi, iar referitor la alegerea opționalului cred că toate sunt grele, Filozofie am studiat în liceu și mi se pare o știință aberantă, departe de concret.
    Dacă printre cititorii mei se află persoane care au tangență cu lumea „fascinantă” a psihologiei îi rog să mă „impresioneze” cu recomandări și chiar cu împrumut de carte. Eu mi-am propus să cumpăr cărțile în măsura în care îmi voi permite acest lucru, am înțeles că se acordă o reducere la facultate pentru cumpărarea de carte.
    Argumentul acestei alegeri
   Am studiat în liceu psihologia- 1 an și mi-a plăcut. Dacă aș fi știut să aleg un profil potrivit la început de clasa a IX-a aș fi ales Științe Sociale.
    Am studiat la școala postliceală psihologia -1 an și psihologia copilului -2ani și mi-a plăcut.
    Am susținut lucrarea de diplomă din domeniul psihologiei.
    Am susținut lucrarea de grad I din domeniul psihologiei.
     Pentru că nu pot studia P.I.P.P. la stat, am ales ceva din domeniul meu de activitate, deci psihologia.
    
    Pentru că suntem în Postul Adormirii Maicii Domnului o rog să fie ocrotitoarea mea și în acest domeniu al vieții mele, facultatea, pentru ca bunul Dumnezeu să mă ajute în cei 3 ani de studiu. Amin

11 comentarii:

  1. Duta, felicitari! Primul lucru pe care il regret este acela ca nu am terminat o facultate. Pentru mine este deja prea tarziu. Incerc sa investesc tot ce se (mai) poate in copii. Banii sant prea putini ca s-o luam toti de la capat.
    Ai sa vezi ce repede trece timpul; daca ar fi sa aleg un optional as alege ''introducere in sociologie''.
    Poti sa-mi spui si mie daca este prea scump?
    Te felicit inca o data pentru curaj!!!

    RăspundețiȘtergere
  2. Mulțumesc frumos pentru încurajări! Nu cred că este prea târziu nici pentru tine, dar știu câte greutăți avem în societatea în care trăim și te admir pentru grija pe care o ai pentru copii. E o alegere bună pentru opțional. Mulțumesc.
    Taxa la Spiru e cea mai ieftină și Universitatea e slab cotată, dar pe mine mă interesează să studiez și să obțin licența peste 3 ani. Anul acesta e de 1680 și se poate da și în 3 rate.
    Mai am un avantaj bun , locuiesc foarte aproape de sediul din Bacău, când voi veni de la școală pot să ajung repede să-mi dau examenele.

    RăspundețiȘtergere
  3. eu as alege filosofie. s-ar putea sa te surprinzi pe tine insati si sa descoperi cu bucurie ca in acesti ani care s-au scurs de la terminarea liceului pina acum, dincolo de o maturizare s-a produs si o dezvoltare a gindirii tale analitice si a puterii de abstractizare. in plus,dupa parerea mea , filosofia e singura stiinta care te ajuta cu adevarat sa scapi de bariere si sa intelegi lumea din jur.

    RăspundețiȘtergere
  4. am uitat sa zic: te felicit pentru noul statut (cel de studenta) si iti doresc sa fie intr-un ceas bun!

    RăspundețiȘtergere
  5. Interesantă opinia ta. Știu că pe tine te fascinează filosofia, dar nu cred că te face să rupi bariere sau să schimbi mentalități. Oamenii la 30-40 de ani deja și-au format o concepție despre lume și viață. Până în octombrie am timp să aleg opționalul, care de altfel nu este atât de important. Cu toate acestea, te voi solicita să-mi spui părerea și pentru următoarele opționale. :)

    RăspundețiȘtergere
  6. Mulțumesc frumos! Nu mi-am dorit în mod special să fiu studentă acum, dar dacă sunt obligată de lege să am studii superioare, iaca-tă-mă și studentă!

    RăspundețiȘtergere
  7. cred ca m-am exprimat gresit:cind am spus ca filosofia te ajuta sa scapi de bariere, nu ma refeream la "ruperea" lor si la schimbarea mentalitatilor, ci doar la puterea de a intelege mai usor alte perspective si alte teorii (fara a le schimba pe ale tale). in articolul de azi incepeai cu vorbele lui socrates:"stiu ca nu stiu nimic. nici macar asta nu stiu"....or asta e, cred eu, punctul de unde incep toate si unde se sfirsesc: nevoia (fireasca) a omului de cunoastere si de intelegere.

    p.s. ...dar sa nu uitam ca "Nu poti vedea bine decat cu inima. Esentialul este invizibil pentru ochi" (Saint Exupery)

    tot Ilenuca

    RăspundețiȘtergere
  8. ba tu esti tare! pentru ca reusesti sa ma faci sa citesc zilnic un blog pe teme religioase si din cind in cind sa mai si comentez (in timpul serviciului) :)

    RăspundețiȘtergere
  9. fata, m-am luat cu vorba si am uitat sa-ti zic ca oricum la istoria psihologiei o sa te intilnesti cu multe notiuni de filosofie (cel putin in perioada antica si o buna bucata din evul mediu) si cu o gramada de notiuni cheie ale sociologiei (astea de la Descartes incolo). asa ca orice ai alege, o sa inveti o gramada de lucruri noi si interesante. asa ca studentia asta e tare bine venita :)

    RăspundețiȘtergere
  10. Adică o să am un cap pătrat, vai de mine...

    RăspundețiȘtergere