Ziarul

marți, 30 august 2011

„Pelerinul român”, Diacon Gheorghe Băbuț (1)

Nu am mai răsfoit demult această carte și cum zilele acestea sunt nostalgică( trebuie să mă rup de amintirile de la fosta școală, trebuie să spun adio verii, concediului și programului comod de vacanță) și nu am inspirație pentru a prezenta ceva deosebit, m-am gândit că această carte mă va trezi puțin la realitate. Cred că am citit cu ani în urmă „Pelerinul rus” de la o colegă și cum nu am găsit în librărie acea carte, mi-am cumpărat-o pe aceasta pe 9 mai 2004, din Iași, Editată de Mănăstirea „Portărița”. Cartea este structurată pe capitole mari: „Biserica ortodoxă”, „Rugăciunea noastră”, „Despre familia creștină”, „Viața Părintelui Cleopa”, „Moartea omului”, „Pelerin prin locurile sfinte”, „Apocalipsa”, „Pelerinii Oradiei”, „Sfaturi practice pentru creștinii ortodocși români”, fiecare capitol cuprinde subcapitole.
Iată ce îndemn primim de la autor: „Românule ortodox, adapă-te din Izvoarele calde, limpezi și cristaline ale „Mamei tale”, Biserica Domnului nostru Iisus Hristos și așa călătorind vei sosi la ceruri. Așa cum spune Sf. Apostol Pavel : Neprivind noi la cele ce se văd, ci la cele ce nu se văd , fiindcă sunt trecătoare, iar cele ce nu se văd sunt veșnice.”(II Cor. 4,18). „Pelerinul ” ești tu și eu , diaconul Gheorghe Băbuț Nemonahul, Păcătosul de la „Biserica cu Lună”, din Oradea.”
Din Prefață scriu unul din citatele importante ale Bibliei: „Dacă vrea cineva să vină după Mine, să se lepede de sine, să-și ia Crucea și să-mi urmeze mie(Mt. 16,26).”
„Cititorule, lucrarea de față „Pelerinul român” este o încercare de imitare a „Pelerinului rus”, lucrare apărută cu mulți ani înainte , în care rugăciunea „Doamne Iisuse Hristoase , Fiul lui Dumnezeu , miluiește-mă pe mine păcătosul” și-a arătat efectul unirii mistice cu Hristos, unirea totală a sufletului cu Dumnezeu. „Pelerinul Român” este o lucrare , în care marii duhovnici români , ne arată cum practică ei această rugăciune, chemându-ne și pe noi la practicarea acestei Rugăciuni, ne cheamă să ne unim împreună cu ei , prin această rugăciune , cu Hristos Dumnezeul nostru. Spre deosebire de Pelerinul rus , acest Pelerin român , colindă pământul românesc , ca și o albină , și în acest pelerinaj adună nectarul duhovnicesc spre mântuire. ”


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu