Ziarul

marți, 21 iunie 2011

Bucătărim de post

    Astăzi am stat la bucătărie, am prins o zi liniștită în care am făcut tocăniță de ardei cu roșii și ceapă și ceva nou, adică am încercat dovlecei umpluți. Tocănița gustoasă a ieșit bună mai ales când o gătești la început de sezon are mai mult farmec, cu dovleceii am avut ceva rețineri căci nu le-am pus prea multă apă la început și au stat cam mult la cuptor, apoi au ieșit cam dulci, dar cei care au mâncat i-au apreciat.




Am găsit aseară în piață niște ardei lungi numai buni de copt care s-au copt foarte bine și s-au curățat foarte ușor. Eu îi pun într-o oală acoperită imediat ce-i scot de la cuptor și-i las să aburească bine pentru a se curăța ușor. Ceapa o fierb, la fel și roșiile, apoi adaug uleiul și puțină pastă de tomate și condiment de legume.






Pentru că orezul a prins o crustă și pentru că am fost inspirată să fac mai multă compoziție, am adăugat încă un strat de pilaf(fiert separat cu morcov, pătrunjel și sos cu ceapă și roșii de la tocăniță), se sos și keciup.

2 comentarii:

  1. Of, mobila asta verde...
    Cat de scumpe sant legumele la Bacau?
    Eu inca nu-mi permit sa cumpar ardei asa de multi in schimb am mancat azi dovlecei din propriia-mi gradina :)

    RăspundețiȘtergere
  2. Sunt și mai bune legumele din propria grădină:)
    Ardeii sunt acum 4 lei, dovleceii 1,5-2lei, cartofii 1,8-2 lei, roșiile 2,5 -3 lei,păstăile - 4 lei,nu am mâncat încă vinete și conopidă. În general Bacăul e mai scump la prețuri, nu numai alimentare.

    RăspundețiȘtergere