Ziarul

sâmbătă, 5 noiembrie 2011

Din categoria perfecționare

      Dincolo de lucrurile acestea triste, dureroase și nedrepte ce mi s-au întâmplat în ultimul timp, am încercat să mai fac și ceva care să mai puncteze la partea de perfecționare: un prim curs pe anul acesta la care am participat (am ratat unul din cauza încurcării planurilor cu facultatea) vineri 4 noiembrie prin CCD Bacău în sala de ședințe ISJ, la 14, 30. Am dat aceste date pentru că acest curs cu siguranță se va relua anul acesta școlar. Se numește „Dezvoltarea și evaluarea limbajului . Prevenirea și terapia tulburărilor de limbaj și comunicare”, formatoarele sunt 2 doamne pe care le cunosc de la cursurile anterioare despre care am păreri diferite: d-na Elena Hussar, un om bine pregătit dar și un bun formator , o cunosc cel mai bine pentru că de la primul curs cu dânsa mi-a plăcut stilul valoros , pe gustul meu, creativ și schematic, înveți printr-o schemă esența psihologiei despre tema respectivă, de data aceasta a desenat o floare cu L de la limbaj pe mijloc, iar petalele au reprezentat procesele psihice ale SPU, realizând conexiunile bine determinate cu argumente și explicații precise în viața școlară; d-na Elena Ungureanu care îmi este antipatică încă de la cursul cu credite din primăvară , s-a comportat atunci autoritar ca și cum eram elevii ei , se contrazicea cu profesorii nefiind ok în susținerea teoriei în practică, de data aceasta în colaborare doar cu o singură formatoare s-a subclasat categoric, a prezentat niște înregistrări pe fundal încet cu elevi cu probleme de pronunție și exprimare punându-ne să sesizăm aceste elemente. Nu am rezistat până la sfârșitul prezentărilor deoarece aveam deja 12 ore de când plecasem de acasă, de dimineață, de aceea la partea de aplicații, la lucrul pe grupe am plecat , nu înainte de a-mi nota temele pentru portofoliu pe care trebuie să-l predau prin e-mail în 10 zile: o fișă de completat din cartea suport de curs care costă 25 lei „Evaluarea inițială a limbajului, logopedie, limbă și comunicare” , Elena Hussar, Editura Casei Corpului Didactic Bacău, deși subțirică și scumpă îmi va prinde bine la început de clasa I pentru perioada preabecedară ,sau, la alegere,  un scenariu didactic după 5 metode prezentate la curs.
       Recomand cursul colegilor , mai ales educatoarelor și învățătorilor pentru că se poate aplica la acest nivel, vă asigur că cel puțin profesorii de liceu s-au plictisit în sală și au plecat după ce au făcut prezența. Cursul are un număr de 20 de ore și valorează la dosar un punct, exact cât valorează un master, deci merită efortul.
       Pentru că am ratat anul acesta facultatea, va trevui să punctez bine la cursurile de perfecționare ca să-mi asigur un confort pentru anii viitori când sper să fiu studentă și nu voi mai avea timp de cursuri CCD.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu