Ziarul

vineri, 11 martie 2011

Tsunami, spanac , flori

Tsunami in Japonia
    Cuvântul tsunami își are originea în Japonia, țară bântuită de cutremure, și denumește valurile create de cutremurele de sub apele oceanului.
    Aceste valuri se propagă cu o viteză de 800 km pe oră. Forța cu care izbesc pământul este uriașă.
    Cu câteva zile în urmă aminteam de cutremurul din 77 , de la noi, voi nota acum și altele din rândul celor mai importante:
 - 1960 - CHILE - Un cutremur de 9,5 grade urmat de tsunami devastator, a provocat moartea a 5700 de persoane în Chile, a 61 în Hawaii și a 130 în Japonia.
 - 1964 - ALASKA - Un cutremur de 9,2 grade produs în strâmtoarea Prince Wiliam, urmat de un tsunami, a provocat moartea a 100 de persoane.
 - 2004 - ASIA - Un seism de 9,1 grade produs în largul insulei Sumatra a provocat un tsunami care a afectat zece țări, numărul morților ridicându-se la 270 000.
- 1952 - URSS -Un cutremur de 9 grade produs în peninsula Kamceatka , urmat de un tsunami, s-a soldat cu 2 300 de morți.
 - 1906 - ECUADOR - Un cutremur de 8,8 grade produs în largul Columbiei și Ecuadorului a provocat un tsunami soldat cu moartea a 1000 de persoane.
 - 1965 - ALASKA - Un cutremur de 8,7 grade, urmat de un tsunami, au afectat insulele Aleutine.
 - 2005 - INDONEZIA - Un cutremur de 8,6 grade produs în apropiere de insula Nias , în largul Sumatrei, s-a soldat cu 900 de morți și 6000 de răniți.
 - 1957 - ALASKA  - Un seism de 8,6 grade a afectat insula Andreanof, provocând un tsunami de proporții.
 - 2010 - HAITI - Un cutremur de 7 grade a provocat între 250 000 și 300 000 de morți, peste 300 000 de răniți și peste un milion de sinistrați.
   Cutremurul de astăzi a afectat nord-estul Japoniei este cel mai puternic seism înregistrat vreodată în acest arhipelag , estimarea magnitudinii este de 8,8. Au urmat numeroase replici.
   Nu voi enumera câți morți, câți răniți, dispăruți, câte clădiri prăbușite, câte centale nucleare închise , ce estimări se fac pentru că toate aceste date nu reprezintă istorie. Această catastrofă se desfășoară în prezent și lumea e îngrozită. Nu voi mai enumera întrebări de genul: De ce a permis Dumnezeu toate acestea ? pentru că cei ce simt creștinește înțeleg lucrurile acestea fără să le considere pedeapsă sau sfârșitul , deși ești înclinat să crezi și așa când trăiești , e adevărat la distanță, pericolul.
     Vreau să notez doar 2 idei:
1. Să ne rugăm pentru vii și morții Japoniei.
2. Să înțelegem că oricând poate avea loc sfârșitul personal sau sfârșitul comun și să luptăm pentru mântuire acum, nu la bătrânețe cum spun mulți dintre noi.
Spanac congelat de la magazin, mi s-a părut k e ceva diferit și chiar a ieșit bunuț, până ce s-a mai decongelat am tăiat o ceapă, am fiert-o, nu călită, în puțină apă la care am adăugat ulei, delicat de legume și suc de roșii.
Am fiert circa 150-200 g orez, am adăugat spanacul din punguța cumpărată, circa 400-450 g și am adăugat și ceapa gătită, ceva sare și a ieșit ceva nou și gustos. Am mâncat cu ce mai aveam gătit prin casă : cartofi nature cu pătrunjel gătiți de mine și cartofi fierți și prăjiți, șnițele de soia, gătite de soț. Urzicile - sper să găsesc cât mai curând - le gătesc la fel cu orez după aceeași rețetă.


Frumoasele flori sunt pline de viață, să ne bucurăm de ele și să uităm pe moment de locurile „apocaliptice”.

5 comentarii:

  1. Duta, am inceput sa te copiez...
    Vineri am cumparat spanac din piata, dupa ce am vazut pozele de pe blogul tau. L-am gatit dar nu am avut prea mare succes cu el. Poate data viitoare...
    Sambata mi-am facut blog!!!
    Nu stiu ce mai urmeaza :)

    RăspundețiȘtergere
  2. Mie mi-a plăcut spanacul, e adevarat era gătit când posteam, poate de asta mi-a părut și bun, de atunci am mai gătit urzici ,mneam, mneam, dar am uitat să fac poze și să postez.
    Cât despre blog și mie mi-au venit unele idei de la alții, urmăresc niște bloguri deosebite.

    RăspundețiȘtergere
  3. Sa stii ca inca nu sant pregatita sa il fac publc.
    Trebuie sa primesc acceptul membrilor de familie care sant -nu-i asa- cei mai vehementi critici.

    RăspundețiȘtergere
  4. Blogul e ca un jurnal, e o pagină personalizată. Trebuie să mergi pe ideea k dak cuiva nu-i place , să nu se uite...în altă ordine de idei și opinia familiei e importantă, numai k copiii fac parte din altă generație și s-ar putea să nu fie întru - totul de acord cu ideile tale.

    RăspundețiȘtergere