Ziarul

joi, 8 septembrie 2011

Nașterea Maicii Domnului


Astăzi s-a născut Maica Domnului, ocrotitoarea familiei mele pe care am ales-o la Taina Cununiei.
Nașterea Măicuței este prima sărbătoare din anul bisericesc și a fost fixată în a opta zi pentru că cifra opt simbolizează ziua veșniciei, viață fără de sfârșit.
Născută din părinții Ioachim și Ana care înaintați în vârstă se roagă lui Dumnezeu, firea lor s-a biruit prin har și a rămas supusă, nu a luat-o înaintea harului, a așteptat neroditoare, până când harul a înflorit rodul, nu s-au temut că vor naște un copil cu handicap și asta pentru că L-au așezat pe Dumnezeu în această lucrare ( asta mă încurajează și pe mine).
Din Evanghelia apocrifă a vieții Maicii Domnului aflăm că Ioachim se adresează Anei: „Pe mine nu mă îndeamnă inima să mai intru în casa mea . Mă duc la munte și acolo voi posti și mă voi ruga lui Dumnezeu, să ne dăruiască un copil.” Iar Ana devenind una cu soțul ei , nu rămâne indiferentă față de gestul lui Ioachim , ci începe și ea să se roage lui Dumnezeu cu durere și cu multe lacrimi , zicând: „Doamne, Atotțiitorule, Cela ce numai cu cuvântul ai făcut cerul și pământul și toate câte se văd ; Cela ce ai zis făpturilor Tale să trăiască și să se înmulțească; Cela ce ai binecuvântat pe Sarra, femeia lui Avraam și a născut pe Isaac la bătrânețe și ai dăruit Anei fiu, de a născut pe Samuel proorocul , dă-mi și mie roada pântecelui meu și nu lăsa să fiu de ocară între oameni, că de voi naște fiu, sau fiică, îl voi închina Ție cu toată inima și-l voi da să slujescă în biserica slavei Tale”(I Regi 1,11). Rugăciunea aceasta parcă s-a născut din sufletul meu cu câțiva ani în urmă când am botezat un băiețel m-am rugat ca Domnul să-mi dăruiască și mie un fiu spre a-l închina bisericii sale. Așa să-mi ajute Dumnezeu!
Îngerul Gavriil se va arăta fiecăruia, spunându-le că rugăciunea lor nu a fost trecută cu vederea și că Dumnezeu le va trimite Binecuvântarea Sa. Tot el le-a vestit ca acest prunc se va umple de Duh Sfânt din pântecele mamei sale și că va fi un vas ales lui Dumnezeu.(Luca 1, 4-23). Simt și eu apropierea acestui eveniment în viața mea și știu că Dumnezeu mă va face să înțeleg și momentul respectiv. Pruncul meu se va naște din lacrimile singurătății mele care a durat 33 de ani și va fi un copil și un adult cu dragoste de Dumnezeu și de semeni, care va iubi Biserica și tot ce a creat Domnul sfânt și curat pe pământ.
„Apărătoare Doamnă, pentru biruință, mulțumiri, izbăvindu-ne din veșnica moarte prin darul Celui ce S-a născut din tine, Hristos Dumnezeul nostru, și prin mijlocirea ta cea de maică înaintea Lui, aducem ție noi robii tăi. Ci, ca ceea ce ai stăpânire nebiruită, izbăvește-ne pe noi robii tăi din toate nevoile și suferințele, ca să cântăm ție: Bucură-te cea plină de dar, Născătoare de Dumnezeu Fecioară, bucuria tuturor celor necăjiți.” (Condacul 1 din Acatistul Maicii Domnului).

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu