Ziarul

sâmbătă, 14 aprilie 2012

Sărbătoare sfântă

      Am lipsit de pe net și de pe blog pentru o vacanță liniștită la țară. Pentru mine acest post a fost altfel, nu am uitat că sunt creștină , că urmez o cale, dar am avut grijă și de Matei. Din păcate 5 săptămâni am avut parte de un iad cumplit din care am ieșit în ultimul timp pentru că fiecare dintre noi are nevoie de Lumină și trebuie să o simțim cu sufletul curat și speranța că într-o zi anumite lucruri care ne lipsesc astăzi pentru ca fiecare zi să ne fie Lumină se vor regăsi și în inventarul vieții noastre.
Cuvântul Paști (acceptat și ca Paște) provine în limba română din forma bizantino-latină Pastihae a cuvântului de origine evreiască Pesahn(trecere) , moștenit de evrei de la egipteni.
Paștele reprezintă una dintre cele mai importante sărbători anuale creștine , care comemorează evenimentul fundamental al creștinismului , Învierea lui Iisus Hristos, considerat Fiul lui Dumnezeu în religiile creștine, în a treia zi după răstignirea Sa din Vinerea Mare.
Paștele creștin are o durată de 40 de zile , cuprinse între sărbătoarea Învierii Domnului (prima duminică de Paști) și sărbătoarea Înălțării Domnului , care se celebrează la 40 de zile de la Înviere , într-o zi de joi. Primele 3 din cele 40 de zile pascale sunt zile de mare sărbătoare.
Sărbătoarea Paștilor este precedată de o lungă perioadă de post , în care se comemorează evenimentele premergătoare Învierii Domnului. Ultima săptămână din Postul Mare , numită Săptămâna Patimilor , începe în Duminica Floriilor , când se sărbătorește intrarea lui Iisus Hristos în Ierusalim , și se sfârșește în Sâmbăta Mare. Este săptămâna în care sunt comemorate patimile lui Iisus , răstignirea și moartea Sa din Vinerea Mare.
Și urarea mea culeasă și ceva mai ștrengărească:
„Umblă veste-n tot orașul
Cum că vine iepurașul
Să v-aducă pe-nserat
Paște bun și Luminat!”



6 comentarii:

  1. Duta, ma bucura revenirea ta!
    Vad ca esti mai gospodina decat mine; cozonacii mei sant inca in cuptor si mai am treburi de facut desi se apropie miezul noptii!
    Se vede ca problemele tale s-au rezolvat cumva; imi spune asta chipul tau luminos!
    Sa ai grija de Matei!
    Iti doresc sarbatori cu lumina, dragoste si pace!!!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Hristos a înviat! Sărbători frumoase și pentru tine!

      Ștergere
  2. Hristos a inviat! Ma bucur ca ai revenit pe blogut! Un sfant Paste plin de sanatate si liniste sufleteasca iti doresc!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Adevărat a înviat! Paște frumos și pentru voi!

      Ștergere
    2. Duta, dar ce reprezinta a doua poza? (ce este in cosulet?) arata foarte imbietor.

      Camelia

      Ștergere
    3. :) Ai ghicit, e ceva bunuț. Sunt fructe uscate de la Kaufland. Sincer, nici eu nu știu ce sunt toate deși le-am mâncat cu plăcere. Sub primul strat se află un strat cu prune și încă un fruct dulce și gustos :). Mie îmi prind bine fructele uscate pentru că am nevoie de fibre în problemele mele digestive. Sper să mai găsesc să cumpăr și cu altă ocazie.

      Ștergere