Ziarul

duminică, 17 aprilie 2011

De Florii

  Astăzi florile zâmbesc mai frumos
ca-n alte zile, e și o zi însorită după atâta frig.
                                       Ramurile de salcie se sfințesc la biserică.


Intrarea Domnului în Ierusalim - sărbătoare cunoscută în popor sub denumirea de Florii. Biserica vede în această sărbătoare înaintarea lui Hristos spre jertfa de pe cruce. Mulțimea îl primește pe Mântuitorul în Ierusalim cu aceste cuvinte : „Osana Fiul lui David; binecuvântat este Cel ce vine întru numele Domnului! Osana întru cei de sus!” (Matei 21, 9).
Învierea lui Lazăr era cauza căreia i se datora, în cea mai mare măsură , această primire însuflețită. Dar să nu uităm , că acest popor care-L slăvise și-L primise ca pe un împărat , peste câteva zile va stiga , incitat de farisei și de cărturari : „Răstignește-L! Răstignește-L!”
După modelul mulțimii din cetatea Ierusalimului care l-a întâmpinat pe Mântuitorul cu ramuri de finic , Biserica Ortodoxă a rânduit ca în această zi să împartă credincioșilor ramuri de salcie binecuvântate. Ramurile de salcie simbolizează biruința asupra morții.
La mulți ani ! tuturor florilor:)

2 comentarii:

  1. Duta, multumesc pentru urare!
    Te simt suparata si imi pare rau. Ma rog si eu pentru tine dar stiu ca cineva acolo sus te iubeste si te ajuta!

    RăspundețiȘtergere
  2. Mulțumesc. Am traversat o perioadă grea și sufăr atât pt problemele mele cât și a celor dragi. Dar iată ca și natura înveselită de soare după atâta frig, ploaie și vânt și suferințele mele au început să fie „încălzite” de mila Domnului și să mi le ușureze. Amin

    RăspundețiȘtergere