Ziarul

luni, 13 mai 2013

8 luni

   Au trecut 8 luni de când sunt MAMĂ, de când o AM pe MATEUȚA!
   Am primit un dar frumos de la viață și uneori uit să mulțumesc sau nu mulțumesc în deajuns  de mult pentru el. Da, îți mulțumesc Doamne pentru acest minunat dar! 
   Mateuța a crescut și e la fel e grăsuță și molcuță, am avut probleme mari cu ea legate de dentiție, vreo 5 zile și nopți au fost tare chinuite și pentru ea și pentru mine, au trecut vreo 4 săptămâni de atunci și a apărut zilele trecute primul dințișor :) Apoi medicul de familie mi-a zis că are probleme cu fixarea calciului dar nu am mai fost să-i fac teste , ci am expus-o la soare căci a fost soare din belșug și vom merge în viitorul apropiat să vedem dacă s-a mai remediat problema. 
   Căldura asta explozivă a venit prea repede și ne-a găsit cu o garderobă cam săracă, i-am cumpărat câteva hăinuțe și mi-am dat seama cât de privilegiată am fost în aceste luni de darurile primite pentru Mati, m-au scutit de mulți bani, dar acum recunosc că va fi mai greluț pentru că bebelușii cresc repede și hăinuțele rămân mereu mici, nu aș vrea să investesc o parte însemnată din venitul nostru în haine, la drept vorbind mi se pare o risipă ca lună de lună să arunci cu bani pe hăinuțe care peste 2-3 săptămâni să nu-i mai vină, așa că dacă luna asta am investit în haine, luna viitoare trebuie să caut o altă soluție, chiar nu se merită. Acum să nu se înțeleagă că suntem săraci lipiți sau că sunt zgârcită sau că Mati nu are hăinuțe, doar că e vară și garderoba de vară e cam siluetică și cum noi transpirăm și păpăm și ne murdărim e nevoie de un plus de articole sau poate că am fost atât de răsfățate de multe persoane încât ne-am obișnuit cu un confort și acum ne vine greu. Aștept sfaturi de la mămici dar să nu mă puneți să fac croitorie sau să croșetez căci și așa nu am timp ziua nici să respir căci meseria de mamă e solicitantă . Păpăm de 3 ori pe zi hrană solidă și de câteva ori pe zi și noapte țuț, adică lăptic de la mămica care încă e bun și-l savurăm cu plăcere chiar mi-e frică de momentul înțărcării pe care mi-l doresc după un an. În ultimul timp păpăm biscuite special pentru bebe cu măr sau bănănuță sau avocado dimineașa, supă sau ciorbiță de găinuță de țară cu legume, piureuri în combinații, ficățel de țară, gălbenuș, multe dintre acestea le combin cu iaurt de care Mateea este înebunită, iaurtul îl papă cu cea mai mare plăcere, acestea la prânz și seara cereale cu lapte praf. Ea mănăncă cantități foarte mici de hrană dar simt că le asimilează bine. 
     Iată și îngerașul:
De la 7 la 8 luni am reușit să stăm hopa , unii zic cu întârziere, eu cred că acum e firesc, fără pernoaice puse forțat sau mai știu ce alte metode băbești.





E plină de viață și de energie, nu am jucării pe cât ar avea ea nevoie.







S-a mirat de tradițiile pascale.







Cel mai scump Iepuraș de Paști.






Ne-am bucurat de Sărbători și de natura superbă.






                                           

Ultima bucurie, premergătorul                         La mulți ani și multe lunițe, scumpică Mateuța!                                                                

11 comentarii:

  1. Duta, nu intarzia sa -i suplimentezi calciul... Un copil care nu asimileaza calciul corect in copilarie, ramane cu sechele de rahitism toata viata!!! Stiu din experienta proprie. Cauta o formula potrivita, poate una organica si incepe sa -i dai.
    De regula copiii ''pufosi'' sau molcuti ( asa cum ai zis chiar tu) au lipsa de calciu. Asa era si Dudu si pe noi nu ne-a prevenit nimeni. M-am trezit pe la 14 ani cu ''coaste evazate'' si o asimetrie a fetei pe care nu mai pot s-o tratez...
    Camellia

    RăspundețiȘtergere
  2. Ii dau calciu si vigantol de la inceput, voi vedea la teste exact cum sta, problema cu ca este ereditara si nu am avut soare din toamna pana luna trecuta pentru fixarea lui. Multumesc pt sfaturi, te mai astept

    RăspundețiȘtergere
  3. Nu e o regula ca cei mici mai "pufosi" sa aiba lipsa de calciu. Cel mai indicat e sa fie analizat fiecare copil in parte. Daca pare sa aiba vreo carenta sa i se faca analizele si apoi sa se suplimenteze ce este necesar. Sunt si f multe cazuri de copii carora li s-a dat supliment de calciu si li s-au inchis fontanela prea repede, si acu au probleme. Analizele spun exact ce si cum.. nu aspectul exterior. Am auzit si de un caz in care copilul avea 1 an si i s-a prescris calciu injectabil ca pe semne avea fontanela prea mare.. copilul nu a luat nimic caci mama s-a interesat (fontanela se inchide pana la 2 ani) si e perfect sanatos copilul. Suntem diferiti si trebuie sa investigam in detaliu inainte de a arunca cu presupusu si a recomanda suplimente.
    Magda ai o adevarata comoara! Tare mult mi-ar placea sa o tin in brate si sa o pup! E o frumusete de fetita! Sa fie sanatoasa si voi alaturi de ea cu inima plina de bucurie! Va pupam

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Multumesc, Carmen! Medicii m-au dat peste cap de când cu alergia de la 3 luni, sincer îi privesc înk de atunci cu scepticism.
      Ne putem considera norocoase pt că avem fetițe scumpe.
      Să știi că am mai mâncat batoane cu susan din comerț după sfatul tău. :)

      Ștergere
  4. Duta, soarele nu rezolva problema! Nu stiu daca tu ii faci Mateutei branza calcica (parca asa se cheama ), din comprimate de calciu lactic; citeam mai demult pe net despre mamici care au copii cu aceleasi probleme si care fac rost de vit D3 de prin Italia sau din alte parti.

    Mie mi-a adus o prietena comuna doua flacoane de D3; unul l-am dat si pe celalalt am inceput sa -l folosesc eu... dar cum este valabil doar 3 sapt de la deschidere nu am reusit sa- l termin :(

    Este si o reteta de preparare a calciului din coji de oua tot pe net, despre care ai citit cu siguranta.
    Nu amana! asta este sfatul meu.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Dragă Camelia, sunt o mămică responsabilă și încerc să fac tot ce se poate ca puiul de om să crească sănătos. Ai dreptate cu vit d injectabila din Italia și eu am citit de pe net căci dr de fam mi-a recomandat-o luna trecută numai că eu am amânat cu o lună injectatea fetiței pt k mi-a fost milă, nu știam pe atunci că nu se mai găsește la noi. Numai dacă testele de sânge vor arăta întradevăr probleme reale o voi injecta . Brânzica calcică îi fac cam de 2 ori pe lună după cele 10 zile când îi dau ca gluconic oral.
      Ești bine documentată și în acest domeniu , cred că ar trebui să faci ceva să devii bunică mai repede să te bucuri din nou de un omușor de om frumos și sănătos, să dea Domnul să se întâmple așa!

      Ștergere
    2. Am vrut să spun puișor de om, scuză-mă , e greu să ai mintea limpede mereu când crești bebeluși :)

      Ștergere
  5. Soarele este cel ce ajuta sa producem vitamina D in organism(aceasta nu se ia din alimentatie) si aceasta din urma ajuta calciu sa ramana in organism. Poti sa mananci un camion de branzica calcica daca organismul nu are destula vitamina D el este eliminat mai ales in urina si nu se rezolva carenta. Poti sa te interesezi mai in detaliu pe tema asta f usor. Abunda netul de informatie. Un site e chiar http://www.cristelageorgescu.ro/ care explica fff frumos si medical care e faza cu calciu.
    Nu o speria pe Magda. Copii sunt diferiti. Daca tu ai avut pb cu copilasul asta nu inseamna ca si Mateea are aceeasi pb.
    Iarta-ma Magda daca am deranjat cu cometariile dar nu m-am putut abtine.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Carmen, nici tu , nici Camelia , nu ati gresit cu nimik, stai linistita, e bine sa invatam si din experienta de viata a altor mamici. Iti multumesc pt informatii, stiu k vitamina d se fixeaza cel mai bine natural de la soare, de aceea am amanat cu o luna posibila injectare, și cum in ultima luna am avut soare din belsug sper ca plimbarile mele si ale Mateei printre razele de soare sa fi dat rezultatele asteptate. Maine am programare sa vad ce zice dr de familie si samb mi-am propus sa-i fac teste.

      Ștergere
  6. Ce mare a cresut! Sa fie sanatoasa. :)

    RăspundețiȘtergere